Bij SunExpress kan je bij vluchten die beginnen met XQ en XG vluchtnummers online je stoel reserveren. Dit kan tijdens het online inchecken. De kosten zijn tussen de 15 en 25 euro per stoelreservering.
Wil je bij het raam zitten of juist in het gangpad? Wil je voor in het vliegtuig of achterin zitten? De keuze ligt bij jou. Denk er wel aan hoe eerder je online incheckt, hoe meer keuze je vervolgens hebt uit beschikbare stoelen.
Voor iedere SunExpress vlucht is het mogelijk
vooraf een stoelreservering te maken. Een stoelreservering is mogelijk tot 6
uur voor vertrek.
Voor een stoel reservering berekenen de meeste luchtvaartmaatschappijen kosten*. Deze kosten variëren per persoon per enkele reis, per stoelkeuze, bestemming en per luchtvaartmaatschappij.
Bij SunExpress heb je keuze uit een standaard
stoel, stoel op de eerste rij of een stoel met extra beenruimte.
Standaard stoel
Een standaard stoel reserveer je voor een
basistarief van 10 euro p.p. per enkele reis.
Stoel op de eerste rij
Een stoel op de eerste rij geeft je meer
beenruimte. Je kan tevens makkelijk naar het toilet en je bent bij de landing
snel het vliegtuig uit. Deze reserveer je voor een tarief van 20 euro p.p. per
enkele reis.
Stoel met extra beenruimte bij
nooduitgang - XLeg
Een stoel met extra beenruimte, zit bij de
nooduitgang en heet de XLeg. Let op, vaak kan bij deze stoel de rugleuning niet
naar achteren. Deze XLeg stoel reserveer je voor een tarief 25 euro p.p. per
enkele reis.
Zodra je jouw stoel wilt reserveren, geeft het
inchecksysteem de definitieve prijs aan van de stoel.
Bij SunExpress moet je aan de volgende
veiligheidseisen voldoen voor het reserveren van een stoel met extra beenruimte
bij de nooduitgang:
- Je moet ouder zijn dan 14 jaar
- Geen kinderen die alleen reizen.
- Je reist zonder huisdieren.
- Je bent niet zwanger.
- Geen psychische of mentale stoornis hebben
- Geen hoge hakken dragen.
- Je moet in staat zijn de nooddeur te openen
in noodsituaties.
Wanneer je met vrienden of familie reist, start je vakantie al bij de vliegreis. SunExpress begrijpt dat je graag met het hele gezelschap bij elkaar wilt zitten. Het is aan te raden als je met elkaar reist om de stoelen ver van tevoren te reserveren. Zo ben je er vrijwel zeker van dat je in het vliegtuig bij elkaar zit.
Wanneer je extra beenruimte of juist aan de
raamzijde wilt zitten, adviseren wij eveneens om van tevoren een stoel te
reserveren. De stoelen op de eerste rij en bij de nooduitgang hebben meer
beenruimte, maar zijn als eerste gereserveerd.
Het is heel eenvoudig om je stoel te reserveren. Je regelt dit al bij het boeken van de tickets. Of later wanneer je online check in doet. Met een simpele klik op de muis heb je jouw stoel binnen no-time gereserveerd. Kies op de plattegrond van het vliegtuig de stoel die je wenst.
Het inchecksysteem berekent automatisch de prijs afhankelijk van de bestemming en of het een directe vlucht of een overstapvlucht is.
Let op, de rugleuning van de stoelen op de laatste rij en voor de nooduitgang kunnen niet naar achteren gezet worden.
Op de luchthaven kan je bij de check-in balie
geen stoel reserveren, je krijgt automatisch een stoel toegewezen.
Een baby tot twee jaar heeft op de heen- en terugvlucht geen eigen stoel bij SunExpress. Tijdens beide vluchten moet de baby bij één van de ouders op schoot. Wordt jouw baby tijdens de vakantie, met een maximale verblijfsduur van twee weken, twee jaar, dan beschouwt SunExpress het kind nog steeds als een baby.
Op de terugvlucht heeft het kind dus geen
eigen stoel en worden ook geen extra kosten berekend. Wanneer je toch graag een
eigen stoel voor jouw baby wenst, is het mogelijk dit tijdens de reservering
aan te geven. Hier betaal je wel extra kosten voor. Tijdens de start en landing
moet je de baby wel op schoot nemen.
* De genoemde prijzen kunnen door de luchtvaartmaatschappij tussentijds en periodiek (winter/zomer) worden gewijzigd.
Daarnaast kan er per bestemming een afwijkend tarief van toepassing zijn.
Aan de genoemde prijzen kunnen geen rechten worden ontleend.
** Online inchecken, bagage inchecken, maaltijd reserveren en stoel reserveren is niet op alle vluchten mogelijk of er zijn afwijkende voorwaarden en tarieven van toepassing.
Dit kan verschillende redenen hebben, zoals:
- Het kan een chartervlucht zijn.
- Het type toestel is nog niet bekend.
- Het vluchtschema zal hoogstwaarschijnlijk gewijzigd worden.
Triptime - All Rights Reserved © 2009 - 2024